piątek, 5 lipca 2013

Torcik naleśnikowy z kremem morelowym i czereśniami


TORCIK NALEŚNIKOWY WERSJA LIGHT
Miałam ochotę na coś pysznego, co nie pójdzie w bioderka :D. Cel osiągnęłam - wyszedł mi naprawdę dobry, idealny na upały deser - polecam :)



Składniki:

dodatkowo:
 - 500 g moreli
 - 400-500 g wydrylowanych czereśni
 - 560 g serka naturalnego ( u mnie 0%)
 - 2,5 łyżeczki żelatyny
 - cukier z prawdziwą wanilią/słodzik (dałam 2 łyżki)
 - Amaretto (niekoniecznie - może być woda)

Wykonanie:
Usmażyć naleśniki.Z podanych w podlinkowanym składników usmażyłam 4 grubsze z czego do torcika użyłam 3-ch. Ważne, żeby były tej samej wielkości ( u mnie mniej - więcej o średnicy małego talerzyka)

Mus morelowy:
Morele podzielić na kawałki, dodać 2 łyżki Amaretto(można dodać też cukru do smaku - ja to pominęłam) i podgrzewać na małym ogniu ok.15-20 min. Po tym czasie zdjąć z palnika, zblendować i dodać 1 łyżeczkę żelatyny rozpuszczoną w minimalnej ilości gorącej wody. Wymieszać i wstawić do lodówki.

Krem:
Serek naturalnym zmiksować z połową musu morelowego oraz cukrem. Dodać 1,5 łyżeczki żelatyny rozpuszczonej w minimalnej ilości gorącej wody. Wstawić do lodówki by stężał.

Na talerz wyłożyć pierwszego naleśnika, posmarować go 1/3 pozostałego musu morelowego, następnie wyłożyć  krem. Lekko wcisnąć w niego czereśnie. Położyć następnego naleśnika i powtórzyć całą operację. Wyłożyć ostatniego naleśnika, posmarować go musem a pozostałym kremem obłożyć górę + boki naszego tortu. Wokół niego można poukładać pozostałe czereśnie.
Wstawić do lodówki na kilka godzin do stężenia


Smacznego :)











Owoce z sadu i dzialki

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz