niedziela, 28 lipca 2013

Muffiny makaronowo - serowe z brzoskwiniami



MAKARONOWO - SEROWE GNIAZDKA Z BRZOSKWINIAMI

Muffinki inspirowane przepisem zamieszczonym na fanpage Lubelli :). Tam w wersji wytrawnej a u mnie śniadanie na słodko - idealna opcja na niedzielny, leniwy poranek :)

Składniki (na 12 sztuk):
 - 8 płatów makaronu lasagne
 - ok. 300 g białego sera (u mnie chudy)
 - 4 żółtka (akurat musiałam tyle wykorzystać ponieważ mi zalegały - sądzę, że 2 by wystarczyły)
 - 2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią ( u mnie domowej roboty, kupny waniliowy tez może być)
 - 0,5 łyżeczki cukru trzcinowego nierafinowanego
 - 5 brzoskwiń

Ewentualnie jogurt naturalny i cynamon do podania.

Forma na muffiny

Wykonanie:
Płaty makaronu obgotować ok .10 min. w lekko osolonej wodzie - ma być al dente, nie rozgotowany. Ostudzić przez chwilę.

Nastawić piekarnik na 180 stopni.
Każdy płat podzielić na 3 części. Lekko natłuścić formę. Układać po 2 kawałki(prostopadle do siebie) we wgłębieniach formy na muffiny tworząc gniazdka (wciskając łączenie płatów do wgłębienia foremki)


Ser przetrzeć przez sitko, dodać do niego cukier z wanilią, cukier trzcinowy, żółtka i wymieszać. Wkładać po ok. 1 łyżce nadzienia do naszych makaronowych gniazdek.


Brzoskwinie umyć, wypestkować, podzielić na kawałki ( u mnie na pół i każdą połówkę na 3 części). Wykładać po 2,3 kawałki na ser.
Zapiekać w rozgrzanym piekarniku ok.20 min. do momentu aż makaron ładnie się zarumieni. Odczekać ok.15 min. by wystygły i można jeść :).

Podałam z jogurtem naturalnym  z dodatkiem cynamonu

Smacznego :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz