niedziela, 30 czerwca 2013

Amerykańskie placki kukurydziane - wersja delikatnie odchudzona


AMERYKAŃSKIE PLACKI KUKURYDZIANE 

Z przepisu - a jakże by inaczej - Nigelli :). Odchudziłam je troszkę i wyszły bombowe. Same w sobie może nie powalają ale z dodatkami rewelacja(są dosyć neutralne w smaku więc nadają się do wersji słodkiej jak i bardziej wytrawnej - z mięskiem). U mnie jak widać królują truskawki, jogurt naturalny i cynamon. Zrobiłam z połowy porcji, która jest w przepisie ja i tak wyszło mi ich ponad 20. Są malutkie więc proporcje, których użyłam są dla 2-ch niezbyt głodnych osób. Naprawdę polecam - szczególnie osobom, które mają w domu polentę i nie mają pomysłu na jej wykorzystanie ;)

Składniki:
 - 75 g polenty(drobna kaszka kukurydziana)
 - 50 g mąki pszennej pełnoziarnistej ( u Nigelli zwykła)
 - 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 - 1 łyżeczka stewii (wg. Nigelli drobny cukier ale może być cokolwiek do słodzenia)
 - 0,25 łyżeczki soli
 - 1 duże jajko (użyłam L-ki)
 - 150 ml mleka ( u mnie 1,5%)
 - 1 łyżeczka oliwy z oliwek (w oryginale 15 g stopionego masła)


Wykonanie:
Wymieszać sypkie składniki ze sobą. W osobnym naczyniu ubić trzepaczką jajko z mlekiem. Stopniowo dodawać sypkie składniki, mieszając, a kiedy się połączą wlać oliwę z oliwek.
Rozgrzać teflonową patelnie - wlać kroplę oleju i rozetrzeć papierowym ręcznikiem. 
Nakładać po 1 łyżce ciasta i smażyć małe placki. Gdy pojawią się pęcherzyki powietrza odwracać placki na drugą stronę i smażyć jeszcze ok. minuty.



Smacznego :)


3 komentarze :

  1. świetne placuchy , lubię takie ;) pulchniutkie i malutkie pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie - malutkie :). Ale warte wypróbowania :). Mam nadzieję, że Ci posmakują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń