sobota, 15 czerwca 2013

Placuszki serowe Nigelli z musem rabarbarowo - truskawkowym


SŁYNNE PLACUSZKI SEROWE NIGELLI Z MUSEM RABARBAROWO - TRUSKAWKOWYM

Hmmm... kilka słów przychodzi mi do głowy kiedy o nich myślę: puszyste, lekkie, niskokaloryczne, pyszne - jeden z moich faworytów śniadaniowych gdy mam troszkę więcej czasu rano(czyli głównie w weekendy). Do tego dodałam mus rabarbarowo- truskawkowy(zrobiony kilka dni temu z powodu nadmiaru rabarbaru) oraz szklanka mleka :). Szkoda, że tak mało jest takich leniwych dni w tygodniu....


Placuszki

Składniki:
 - 225 g  sera twarogowego chudego (lub każdego innego)
 - 3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
 - 3 jajka (oddzielić białka od żółtek)
 - stewia (do smaku aczkolwiek może być oczywiście każda inna forma posłodzenia)


Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywną pianę
Ser, żółtka, mąkę i stewię dokładnie łączymy(potraktowałam masę na początku widelcem a potem łyżką pozbywałam się grudek - miałam o tyle fajnie iż ser który kupiłam nie miał ich dużo). Do masy serowej dodajemy pianę z białek i naprawdę delikatnie mieszamy(im delikatniej to zrobimy tym placuszki będą bardziej puszyste)
Smażymy na patelni telfonowej do chwili aż pojawią się pęcherzyki powietrza(trzeba troszkę na to poczekać - wtedy też nie przywierają),przerzucamy na drugą stronę i smażymy ok.1 min..




Mus rabarbarowo-truskawkowy

Składniki:
 - rabarbar (2-3 łodygi)
 - truskawki (5-10 sztuk)
 - stewia/cukier trzcinowy nierafinowy ew.coś innego - do smaku

Wykonanie:
Rabarbar obieramy i tniemy na kawałki ok. 1 cm. Truskawki rozgniatamy. Wszystko wrzucamy do garnka i gotujemy aż owoce się rozpadną i masa zgęstnieje. Słodzimy w międzyczasie do smaku.
Przekładamy do malutkiego słoiczka.
(dodawałam do kaszy manny, kaszy jaglanej, naleśników)


Placuszki smarujemy musem i jemy z apetytem :)

Smacznego!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz