niedziela, 16 czerwca 2013

Niskokaloryczny truskawkowy sernik na zimno


             DIETETYCZNY SERNIK TRUSKAWKOWY        
NA ZIMNO

Nie wiem czy słowo "sernik" pasuje tu idealnie gdyż jest użyta tylko 1 kostka sera białego ale umówmy się, że nie czepiamy się szczegółów :). Niewątpliwym plusem jest to, że nie wymaga dużej ilości czasu , jest intensywnie truskawkowy i w czasie letnich, ciepłych dni idealny jako poprawiająca humor, nie tucząca przekąska :)

Robiłam go w tortownicy 26 cm ale uważam, że była troszkę zbyt duża (wyszedł mi dosyć płaski), 23 cm byłaby idealna.



Składniki:
 - 700 g świeżych truskawek + ok. 10 sztuk do włożenia w środek
 - 200 g śmietany 30%
 - 1,5 szklanki jogurtu naturalnego
 - 250 g białego, chudego sera
 - 3 płaskie łyżki żelatyny
 - 2 łyżki stewii(lub innego słodzidła - do smaku)
 - 1/4 - 1/3 szklanki wody (do rozpuszczenia żelatyny)



Formę wyłożyć papierem do pieczenia (jak pisałam u mnie była 26 cm ale spokojnie można mniejszą)

700g truskawek zblendować na jednolitą masę.
Wspomniane wcześniej 10 szt. przepołowić i odłożyć na bok.
Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie.
Wszystkie składniki połączyć i utrzeć mikserem(łącznie z masą truskawkowąi, żelatyną - może być nawet ciepła oraz śmietaną której nie ubijamy wcześniej) aż ładnie się ze sobą połączą. Gotową masę przelać do tortownicy.
Na wierz powykładać przepołowione truskawki i powpychać je do masy(część można poukładać po prostu na wierzchu)
Sernik włożyć do lodówki na kilka godzin i poczekać aż się zsiądzie(ja spróbowałam go po 12h)


Smacznego ;)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz