środa, 13 listopada 2013

"Grzybek" z jabłkami - Praktyczny Kucharz Warszawski




 GRZYBEK Z JABŁKAMI
 Przepis pochodzi z "Praktycznego Kucharza Warszawskiego" z 1878 roku. Bardzo fajny deser, śniadanie - troszkę go zmieniłam. W oryginale powinno piec się całość w patelni na której smażą się jabłka,ja postawiłam na kokilki. Użyłam mąki razowej i cukru trzcinowego nierafinowanego :). Ogólnie wyszło bardzo smaczne i co ważniejsze - nie wymaga skomplikowanych składników. Jeśli macie jabłka w domu to możecie brać się do roboty :)

Składniki (5 kokilek o średnicy 9 cm) :
 - 2 średnie jabłka
 - 3 łyżki mąki (u mnie razowa pszenna)
 - 3 jajka (podzielone na białka i żółtka)
 - 0,5 szklanki mleka
 - 1 łyżka cukru (u mnie trzcinowy nierafinowany)
 - 0,5 łyżki masła klarowanego
 - szczypta soli
 - ew. 1-2 łyżki soku z cytryny do skropienia jabłek




Wykonanie:

Jabłka obrać, pokroić na ćwiartki a te następnie na plasterki. Skropić je sokiem z cytryny.

Na patelni rozgrzać mało klarowane, wyłożyć na nie jabłka i podsmażyć do lekkiego zarumienienia się (nie

Mąkę rozbić trzepaczką/widelcem z żółtkami, cukrem oraz mlekiem.

Białka ubić z dodatkiem soli na sztywną pianę, połączyć delikatnie z masą mączno - żółtkową.

Jabłka przełożyć do kokilek - mniej więcej do 1/3 ich wysokości. Każdą porcję zalać przygotowaną wcześniej masą.

Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec ok.15 min. (aż ładnie się zarumienią). Można podawać obsypane lekko cukrem (u mnie było bez).
Bardzo dobre zarówno na ciepło jak i na zimno

Smacznego :)

Zdrowe słodkości

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz