czwartek, 22 sierpnia 2013

Zupa krem z cieciórki

ZUPA KREM Z CIECIÓRKĄ 
Nie jestem amatorką zup, wolę bardziej syte potrawy... jednak ta mnie po prostu urzekła - zarówno pięknym, słonecznym kolorem jak i smakiem :). Przepis znalazłam gdzieś w czeluściach internetu, dostosowałam go do moich możliwości lodówkowych i wyszło pysznie oraz oraz co równie ważne - zdrowo i szybko :)



Składniki:
 - 4 średnie ziemniaki
 - 2 średnie marchewki
 -  por ( u mnie kawałek z porcji paczkowanej włoszczyzny)
 - 1 średnia cebula
 - 1 łyżka masła klarowanegoo
 - 1 słoik cieciórki(u mnie o masie 540 g, po odsączeniu z zalewy 400g )
 -  sól, pieprz
 - 1 łyżeczka kuminu (kmin rzymski)



Wykonanie:

Ziemniaki i marchewkę obrać, pokroić na kawałki, zalać wodą, posolić i gotować do miękkości warzyw(ok.10-15 min.)
W czasie gdy warzywa się gotują obrać cebulę,pokroić w kostkę, pora w krążki. Na patelni rozgrzać 1 łyżkę klarowanego masła, zeszklić pora oraz cebulę. Dodać do nich kumin,pieprz, wymieszać. Połączyć z gotującymi się ziemniakami oraz marchewką.
Cieciórkę wyjąć z puszki/słoika przepłukać kilka razy, odsączyć na sicie. Około 3/4 cieciórki dodać do pozostałych warzyw,zdjąć z gazu i zblendować na krem .
Dodać pozostałą część cieciórki, doprawić do smaku i gotować całość jeszcze ok.2 minuty.

Smacznego :)

1 komentarz :