niedziela, 11 sierpnia 2013

Ciasto grysikowe ze śliwkami na owsianym spodzie


CIASTO Z KASZY MANNY, ŚLIWEK I PORZECZEK
Jeśli lubicie kaszę manną, śliwki oraz ciasta lodówkowe to opcja idealna :). Piecze się tylko spód, warstwy kaszy manny smakują jak po prostu hmm...  kasza manna  gdyż pominęłam masło i cukier, które dają jej trochę inny smak w klasycznej stefance.Niemniej jednak dzięki śliwkom całość nabrała fajnego charakteru. Mojemu mężczyźnie spód zbytnio nie pasował do całości, ja jadłam ze smakiem :).

Składniki (tortownica 26 cm) :
 - 250 g czerwonych porzeczek
 - 700 g wypestkowanych, żółtych śliwek
 - 2,5 łyżki żelatyny
 - 3 szklanki mleka
 - 3-4 szklanki wody
 - 2 szklanki kaszy manny

spód:
 - 10 łyżek płatków owsianych
 - 8 łyżek musli (znalazłam w sklepie musli o wspaniałym składzie, same płatki oraz rodzynki - bez konserwantów, cukrów itp. )
 zamiast podziału musli, płatki można dodać po prostu 18 łyżek płatków owsianych
- 2 łyżki kakao
 - 2 łyżki stewii
 - 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
 - 10 łyżek jogurtu naturalnego
 - 3 jajka

Wykonanie:
Wypestkowane śliwki przełożyć do garnka, dodać troszkę wody i podgrzewać do momentu aż zamienią się w mus.Zdjąć z ognia, przestudzić lekko.
Żelatynę wymieszać z minimalnej ilości gorącej wody, można dodać też troszkę śliwkowego musu - przełożyć do śliwek i dokładnie wymieszać całość.
Porzeczki przetrzeć dokładnie przez sito(oczywiście już umyte i pozbawione szypułek)


W międzyczasie dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, piekarnik nagrzać do 200 stopni.
Jajka roztrzepać widelcem. Dodać pozostałe składniki spodu i wymieszać. Wylać masę do tortownicy i piec ok.20-25 min.

Wodę oraz mleko zagotować, dodawać kaszę manną aż osiągnie odpowiednią konsystencję (gdyby była zbyt gęsta można spokojnie dodać więcej wody, ma być gęsta ale dać się rozsmarować). Ugotowaną kaszę podzielić na 2 części. Do jednej dodać przetarte porzeczki.


Na podpieczony spód wyłożyć po kolei obydwie kasze (kolejność obojętna :D ). Na to śliwki.Włożyć do lodówki - najlepiej na całą noc.

Oczywiście można do kaszy dodać też masła, cukru - moje śliwki były słodkie a kaszę jem niesłodzoną więc brak cukru mi zupełnie nie przeszkadzał. Dodałam tylko stewii do spodu. 

Smacznego :)






2 komentarze :